یکی از جذاب ترین بازی های موبایلی که هیچوقت کهنه نمیشه ، بازی پلاتو است. این بازی خودش بازی های متنوعی رو داخلش جا داده. یعنی شما هر روز می تونین یکی از  بازی هاشو حتی به صورت گروهی بازی کنین. بازی های انفردادی و گروهی هم داره. تنوعش به شما حق انتخاب میده.

معرفی بازی پلاتو

بازی  (Plato (Programmed Logic for Automatic Teaching Operations بیشتر از آنکه به عنوان یک بازی شناخته شود به عنوان یک شبکه اجتماعی و پیام رسان همچون واتساپ شناخته می شود. نام این بازی مخفف عبارت (به همراه یکدیگر بازی کنیم) است. در بازی پلاتو افراد می توانند دوستان خود را اضافه کنند، به آنها پیام بدهند و یا آنکه به اتاق های مختلفی ملحق شوند. تفاوت این اپلیکیشن با سایر پیام رسان ها و شبکه های اجتماعی این است که کاربران می توانند علاوه بر چت کردن به صورت خصوصی و گروهی می توانند انواع بازی ها را نیز انجام دهند و لذت ببرند. به صورت کلی می توان بازی Plato را در دسته بازی های  Games & Group Chats قرار داد.

بیاید از بازی‌ها شروع کنیم. در حال حاضر Plato حدود ۴۰ بازی مختلف و متنوع دارد که از بین آن‌ها می‌توان به بازی‌های بسیار محبوبی چون بیلیارد، بولینگ، مافیا، منچ، پوکر و انواع بازی‌های کارتی و دورهمی دیگر اشاره کرد. برخی از این بازی‌ها تنها دو نفره بوده اما بیشتر بازی‌های دیگر از ۳ تا ۹ نفر هم پشتیبانی می‌کنند و در مجموع تعداد بازیکن‌ها و تنظیمات هر کدام به خود بازی بستگی دارد.

اما ویژگی قابل تحسین و ارزشمند پلاتو این است که تقریبا تمامی بازی‌ها خود یک اپلیکیشن کامل با طراحی مناسب و خوب هستند و نقطه ضعف مهمی در طراحی آن‌ها دیده نمی‌شود. البته که باگ‌های عجیب و غریبی گاهی در تجربه بازی‌ها پیش می‌آید اما در مجموع بسیار بهتر از آن است که بخواهید برای هر کدام از این بازی‌ها یک اپلیکیشن جداگانه دانلود و نصب کنید.

از طرفی قابلیت‌های و ویژگی‌های اجتماعی بازی هم در نوع خود عالی و کامل است. به غیر از آنکه می‌توانید گروه‌های مختلف بسازید و دوستان و اعضای خانواده خود را چون تلگرام به آن‌ها دعوت کنید، می‌توانید با غریبه‌ها و افرادی مختلف از سراسر جهان هم بازی کنید. برای این کار کافی است تا یکی از بازی‌ها را از لیست انتخاب کرده، اتاق مورد نظرتان را پیدا کنید تا به راحتی با هزاران آدم دیگر در دنیا که بیشتر آن‌ها هم احتمالا درگیر قرنطینه و ویروس لعنتی کرونا هستند، آشنا شده و بازی کنید.

از آنجایی که یادگیری تمامی بازی‌های Plato احتمالا مدت زمان قابل توجهی به خود اختصاص می‌دهد، تصمیم گرفتیم در ادامه به معرفی و آموزش کوتاه هر کدام از بازی‌ها بپردازیم.

Table Soccer

فکر نمی‌کنم دیگر این بازی پلاتو نیازی به معرفی داشته باشد. احتمالا همه شما Soccer Stars یا بازی‌های مشابه دیگر آن را تجربه کرده باشید. هر تیم مهره‌هایی شبیه توپ هاکی دارد که با کمک حرکت دادن و پرتاب کردن آن‌ها باید به تیم حریف گل بزنید.

Werewolf

ورولف نزدیک‌ترین بازی به همان مافیایی است که در چند سال اخیر به محبوبیتی فراتر از تصور رسیده. قواعد و قانون‌های کلی ورولف با مافیا یکی اما نقش‌های آن متفاوت و کمی پیچیده‌تر است. از آنجایی که بسته به تعداد، نقش‌ها نیز تغییر می‌کند، توضیح همه این نقش‌ها در این مطلب نمی‌گنجد اما پیش از شروع بازی خود ورولف توضیح مختصری از نقش‌تان می‌دهد که آن را حتما مطالعه کنید.

Ocho

اوچو در پلاتو همان بازی معروف Uno است که احتمالا سازندگان به خاطر قوانین کپی‌رایت مجبور به تغییر نام آن شدند. خود بازی اونو هم یک جورایی نسخه خارجی بازی معروف «هفت خبیث» به حساب می‌آید که احتمالا با آن آشنایی دارید اما اگر هیچی از بازی نمی‌دانید، پس حتما مطلب معرفی Uno را بخوانید.

بازی Plato
Pool

دیگر واقعا بیلیارد به معرفی نیاز ندارد. اما در هر صورت حواستان باشد که بیلیارد بازی از نوع ۸ بال است، پس اولین توپی که وارد سوراخ کنید، مشخص می‌کند تا انتهای بازی باید به سراغ توپ‌های تک رنگ بروید یا دو رنگ. البته خود بازی هم در گوشه تصویر به شما این موضوع را یادآوری می‌کند.

Bowling

بولینگ از بیلیارد هم ساده‌تر است. سعی کنید توپ را طوری به سمت پین‌ها پرتاب کنید که همه آن‌ها بیافتند.

Cup Pong

کاپ پنگ یکی از معروف‌ترین بازی‌های دورهمی است که خارجی‌ها در شرایطی خاص (!) آن را بازی می‌کنند، منظورم زمانی است که تعادل چندانی ندارند. هدف بازی ساده است، توپ‌های پینگ پونگ را به داخل لیوان‌ها بیاندازید.

Mini Golf

مینی گلف احتمالا در کنار پوکر، طولانی‌ترین بازی پلاتو است. مثل گلف واقعی باید توپ‌ها را به داخل سوراخ هدایت کنید با این تفاوت که زمین‌های بازی کاملا فانتزی بوده و برای ضربه زدن به توپ‌ها هم نیازی به چوب گلف ندارید.

Plox

پلاکس پلاتو نسخه‌ای ساده از پرفروش‌ترین بازی ویدیویی تاریخ یعنی تتریس است. در پلاکس باید در رقابت با حریف خود قطعات هم رنگ را در کنار هم قرار دهید و هر کسی که زودتر تمام فضای بازیش اشغال شود، بازنده خواهد بود. خوشبختانه تمامی قطعات پلاکس یک شکل بوده و برای همین به نسبت به تتریس، این بازی کمی آسان‌تر هم است.

Bankroll

گول نام عجیب و غریبش را نخورید، Bankroll نیز همان مونوپلی است که باز هم به خاطر قوانین کپی رایت تغییر اسم و کمی تغییر ماهیت داده. در این بازی درست مثل مونوپلی می‌توانید املاک مختلف را خریداری کنید، آن‌ها را به بازیکن‌های دیگر بفروشید و در انتهای تعدادی راند مشخص برنده بازی کسی است که پول بیشتری داشته باشد.

Ludo

با ساده‌ترین بازی دنیا یعنی همان منچ آشنا شوید. هدف نهایی بازی این است که تمامی مهره‌های خود را زودتر از حریف به خانه‌هایشان برسانید، به همین سادگی.

Basketball

تمام سعیتان را کنید تا توپ را به داخل سبد پرتاب کنید، همین.

بازی Plato
Four in a Row

در این بازی هر بازیکن به نوبت باید یک مهره در زمین بگذارد و اولین کسی که بتواند ۴ مهره در یک راستا (افقی، عمودی و مورب) قرار دهد، برنده بازیست.

Draw Together

همانطور که از اسمش احتمالا حدس زده‌اید، در Draw Together درست مانند بازی معروف پیکشنری باید کلمات خواسته شده را نقاشی کنید تا حریف مقابل شما آن را حدس بزند. اگر تا به حال نام پیکشنری را هم نشنیده‌اید، پس پیشنهاد می‌کنم یک سری هم به مطلب معرفی این بازی در ویجیاتو بزنید.

Sea Battle

سی بتل هم در واقع همان بازی معروف Battleship است که تفاوت زیادی با «تانک‌بازی» خودمان ندارد. هر بازیکن کشتی‌هایش را در یک صفحه به دلخواه خود می‌چیند و با شروع بازی باید حدس بزنید کشتی‌های حریف در چه نقاطی قرار گرفتند و آن‌ها را انتخاب کنید.

Chess

یادگیری شطرنج و حرفه‌ای شدن در آن به هیچ وجه کار آسانی نیست اما خود بازی بسیار معروف‌تر و محبوب‌تر از آن چیزی است که به معرفی کردن نیاز داشته باشد.

Hold’em

اگر به بازی پوکر علاقه داشته باشید، پلاتو به راحتی این فرصت را به شما می‌دهد تا با دوستان و آشنایان خود این بازی به شدت اعتیادآور را تجربه کنید. این تنها مدل پوکر در پلاتو است و اگر پوکر اوماها را بیشتر ترجیح می‌دهید، احتمالا باید به فکر نصب یک اپلیکیشن دیگر باشید.

Dungeon Tales

دانجن تیلز یک بازی D&D ساده است که احتمالا نظر طرفداران این نوع از بازی‌های رومیزی را کمی به خود جلب کند. به طور خلاصه شما و همراهانتان قدم به یک ماجراجویی هیجان‌انگیز می‌گذارید که داستانش توسط راوی و خود بازی روایت می‌شود. در بسیاری از قسمت‌های این Campaign باید تصمیمات مهمی بگیرید و برای شکست دشمنان و باس فایت‌ها هم تاس می‌ریزید. برای تجربه بهتر این بازی توصیه می‌کنیم که آشنایی نسبتا خوبی با زبان انگلیسی داشته باشید.

Conspiracy

اگر پیش از این بازی رومیزی معروف Avalon یا بازی‌های مشابه دیگر چون Secret Hitler را بازی کرده باشید، کمتر از یک دقیقه زمان می‌برد تا Conspiracy را کامل یاد بگیرید. داستان از این قرار است که شما و همراهنتان جزو یک گروه بسیار مخفی هستید که سرنوشت دنیا و تمام اتفاقاتش در دست شماست. اما در بین شما دو جاسوس هم وجود دارد که هدفشان شکست دادن ماموریت‌های شماست.

به نوبت هر شخصی برای یک ماموریت مشخص باید دو مامور انتخاب کند، اگر مامورهای انتخاب شده جاسوس باشند می‌توانند انتخاب کنند که ماموریت را با موفقیت انجام داده یا آن را خراب کنند. اگر هم شخص انتخاب شده جاسوس نباشد، تنها گزینه ممکن به پایان رساندن ماموریت است. بنابراین بقیه اعضا باید از همین طریق حدس بزنند که جاسوس‌ها چه کسانی هستند تا ماموریت‌ها را به آن‌ها ندهند. اگر سه ماموریت با موفقیت انجام شود، جاسوس‌ها می‌بازند.

Deep Thots

بازی از شما و باقی حریف‌ها سوالاتی را می‌پرسد و در نهایت همه پاسخ‌ها را به بازیکنان نشان می‌دهد تا هر کس به بهترین جواب رای دهد. هر بازیکنی که زودتر به امتیازی مشخص برسد، برنده بازی خواهد بود.

Island

بازی آیلند یا جزیره شباهت بسیاری به مافیا دارد اما به مراتب از آن ساده‌تر و سریع‌تر است. شما و همراهانتان در یک جزیره اسرارآمیز گیر افتاده‌اید و باید هر روز یک شخص را با رای‌گیری دسته جمعی قربانی کنید. برنده نهایی کسی است که در آخر زنده بماند. اما بر خلاف مافیا برای رای‌گیری می‌توانید با دیگر بازیکن‌ها لابی کرده و به آن‌ها به صورت مخفیانه با گزینه Whisper پیام دهید. اما مواظب باشید که آن‌ها احتمالا با چندین نفر دیگر هم برای کشتن شما لابی کرده‌اند.

Dots & Boxes

این بازی نه چندان محبوب پلاتو، نسخه خارجی و بدون تغییر «نقطه‌بازی» است. هر بازیکن باید سعی کنید با وصل کردن نقاط مربع‌هایی درست و آخرین نفری که مربع را کامل کند،‌ امتیاز آن را دریافت می‌کند.

Go Fish

اگر به دنبال یک بازی کارتی ساده و بی‌دردسر می‌گردید، Go Fish یکی از بهترین انتخاب‌ها در پلاتو است. برای برنده شدن در بازی باید هر ۴ خال کارت‌های مختلف را جمع‌آوری کنید. برای همین به نوبت می‌توانید یکی از کارت‌هایی را که در دست دارید،‌ انتخاب کرده و از یکی دیگر از بازیکنان بخواهید که آن کارت را به شما دهند. اگر شخص مورد نظر آن کارت را داشته باشد، باز هم نوبت شما خواهد بود. در غیر این صورت نوبت خود را می‌بازید و ادامه بازی را شخص کناری شما دنبال می‌کند.

Literati

در Literati باید سعی کنید با قرار دادن حروفی که در اختیار دارید، کلمات مختلف بسازید و بخش‌های مختلف جدول را پر کنید. هر حرف و جایگاهی هم امتیاز مشخصی دارد.

بازی Plato
Bullshit

بولشت شباهت بسیاری زیادی به بازی کارتی «بلوف» دارد. در این بازی برای بردن حریفان خود باید زودتر از آن‌ها دست خودتان را خالی کنید. بازی به نوبت از اولین کارت تا آخر و دوباره از اول ادامه می‌یابد و هر کس در نوبتش می‌تواند بلوف بزند یا کارت‌های درستی را روی زمین قرار دهد. برای مثال فرض کنید نفر قبل از شما، دو کارت ۵ زمین می‌گذارد و حالا نوبت شماست تا کارت‌های ۶ خود را روی زمین بگذارید.

انتخاب اینکه چند کارت روی زمین می‌گذارید و آیا این کارت‌ها واقعا ۶ هستند یا نه به خودتان بستگی دارد اما بازیکن‌های دیگر می‌توانند بلوف شما را بگیرند و اگر حق با آن‌ها باشد، تمامی کارت‌های روی زمین مال شما می‌شود و برعکس.

دنبال خرید لپ تاپ گیمیگ و حرفه ای هستی؟ میخوای بهترین مرجع خرید لپ تاپ رو بهت معرفی کنم؟ فروشگاه ژینال محصولاتش رو با قیمت عمده و خیلی مناسب به فروش می رسونه حتما از فروشگاهشون دیدن کنید: خرید لپ تاپ استوک از ژینال

ادرس سایتشونم هست: https://zhinal.com/product-category/stoke-laptop/

 

Zombie!

زامبی یک بازی کارتی سریع و متفاوت است که در آن تنها یک نفر می‌بازد و باقی همه برنده هستند. تعدادی کارت بین همه بازیکنان پخش می‌شود و پس از آن هر بازیکن در نوبتش از نفر سمت راست خود کارت می‌گیرد. اگر دو تا از کارت‌هایی که در دست دارید، یکسان باشند روی زمین گذاشته می‌شوند. اما یک کارت اضافه دیگری هم به نام زامبی در بازی وجود دارد که در انتهای بازی وقتی تمامی کارت‌ها تمام می‌شوند، در دست هر بازیکنی باقی بماند بازنده خواهد بود.

Minesweepers

پلاتو به خوبی توانسته یکی از بازی‌های کلاسیک ویندوز یعنی مین را به یک بازی چند نفره جذاب تبدیل کند. در این بازی شما و حریفانتان با یک صفحه کاشی‌ مانند رو به رو می‌شوید که تعدادی بمب در برخی از خانه‌های آن جاگذاری شده است. همه شما در هر نوبت باید یکی از خانه‌ها را انتخاب کنید و یا با نگه داشتن دست خود، خانه‌ای را که فکر می‌کنید داخلش مین است، با پرچم علامت‌گذاری کنید. در انتهای بازی برنده کسی است که امتیاز بیشتری داشته باشد.

Gin Rummy

یادگیری و به یاد سپردن قوانین جین رامی احتمالا کمی زمان می‌برد اما در عوض این بازی یکی از جذاب‌ترین بازی‌های کارتی دو نفره است که در پلاتو هم به خوبی طراحی شده. در شروع بازی، به هر بازیکن ده کارت داده می‌شود، باقی کارت‌ها در وسط زمین قرار می‌گیرد و یکی از آن‌ها رو می‌شود.

حالا بازیکنان به نوبت باید یکی از کارت‌های وسط یا کارت‌هایی که رو شده را انتخاب کنند و در عوض یکی از کارت‌های خودشان را جای کارت‌هایی بگذارند که رو شده‌اند. باید سعی کنید کارت‌هایی جمع کنید که یک ست یا دنباله را تشکیل می‌دهند. برای مثال سه یا چهار کارت شماره ۵ یک ست را تشکیل می‌دهند و اعداد پشت سر هم از یک نوع نیز دنباله به حساب می‌آیند. کارت‌هایی که در دست دارید و هیچ حالتی تشکیل نمی‌دهند، Deadwood نام دارند.

هر زمانی که مجموع امتیاز کارت‌های Deadwood شما از ۱۰ کمتر شود، می‌توانید با انتخاب گزینه Knock پایین بازی را اعلام کنید. در این حالت همچنان حریف شما یک نوبت دیگر برای بازی کردن دارد اما اگر امتیاز Deadwood شما به صفر برسد (هیچ کارت به جز کارت‌های گروه شده نداشته باشید)، در این حات شما می‌توانید گزینه Go Gin را انتخاب کنید که بازی کامل به پایان رسیده و حریف دیگر فرصتی ندارد. حالا امتیازهای کارت‌هایتان جمع می‌شوند و هر کارت به اندازه عددش امتیاز دارد. هر بازیکنی که زودتر به امتیاز ۱۰۰ برسد، برنده است.

Dice Party

دایس پارتی یکی از ساده‌ترین و شانس‌محورترین بازی‌های پلاتو است. برد و باخت در این بازی دو نفره کاملا به شانس بستگی دارد چرا که شما و حریفتان باید به نوبت ۵ تاس بریزید تا بتوانید ۱۳ ترکیب مختلف تعیین شده را جور کنید. هر کدام از این حالت‌ها امتیاز مخصوصی دارد و در انتها برنده کسی است که امتیاز بالاتری جمع کرده باشد.

Dominoes

اگر بازی‌های فکری را به شانس و اقبال ترجیح می‌دهید، خبر خوب این است که بازی محبوب و قدیمی دومینو هم در پلاتو وجود دارد. در دومینو هر بازیکن تعدادی قطعه در اختیار دارد که به نوبت باید آن‌ها را روی زمین بگذارد. هر قطعه شکلی مانند تاس دارد و دو عدد در در سمت چپ و راست آن نوشته شده، قانون گذاشتن این قطعه‌ها کنار هم این است که از یک طرف عدد مشترکی داشته باشند.

برای مثال اگر حریف شما قطعه ۵-۲ را روی زمین می‌گذارد، شما باید قطعه‌ای را در سمت راست یا چپ آن بگذارید که یک سمت آن عدد ۲ یا ۵ را داشته باشد. اگر هیچ قطعه‌ای با این ویژگی نداشته باشید، بازی به صورت خودکار از قطعات اضافه یکی بر می‌دارد. هدف نهایی بازی این است که خط‌ها و ردیف‌هایی تشکیل دهید که انهای آن‌ها به مضرب ۵ (۵، ۱۰، ۱۵ و..) ختم شود. با تمام شدن قطعه‌ها امتیازها محاسبه می‌شود و هر کس زودتر به امتیاز ۱۰۰ برسد، برنده بازیست.

Checkers

چکرز که البته انگلیسی‌ها به آن Draughts می‌گویند، یکی از بازی‌های رومیزی بسیار قدیمی است که مشابه آن را حتی در سده ۳۰ پیش از میلاد هم می‌توان پیدا کرد. هر بازیکن تعدادی مهره در اختیار دارد که این مهره‌ها تنها می‌توانند به صورت اریب و یک خانه حرکت کنند. هدف بازی حذف کردن تمامی مهره‌های تیم مقابل یا بستن تمامی راه‌های ممکن برای اوست.

اما چطور می‌توانید مهره‌های حریف را از بین ببرید؟ اگر مهره حریف در خانه اریب مجاور یکی از مهره‌های شما قرار بگیرد، با آن مهره می‌توانید از روی مهره دشمن پریده و آن را حذف کنید. یک قابلیت جالب دیگر بازی این است که اگر بتوانید مهره خود را به انتهای زمین حریف برسانید، مهره شما تبدیل به شاه شده که قابلیت‌های بیشتری چون حرکت رو به عقب و پریدن از روی مهره دشمن با وجود یک فاصله بیشتر را هم دارد.

Rock Card

راک کارت نسخه تقلید شده پلاتو از بردگیم بسیار معروف Cards Against Humanity است. تعدادی کلمه و عبارت در اختیار همه بازیکنان قرار می‌گیرد و در هر راند یک کارت رو می‌شود. روی این کارت جمله‌ای نوشته شده که قسمتی از آن خالی است و شما با استفاده از کلمات و عبارت‌های خود می‌توانید آن‌ها را پر کنید.

در هر راند یک نفر به عنوان داور انتخاب می‌شود، کلمات انتخابی شما و حریفانتان به داور داده شده و او بدون اطلاع از آنکه هر کلمه به چه بازیکنی تعلق دارد، بهترین کلمه را انتخاب می‌کند. اکثر کلمات و عبارت‌های بازی بی‌ادبی بوده و هدف هم این است تا جملاتی خنده‌دار و زشت بسازید. برای همین بهتر است برای تجربه بازی دانش بسیار خوبی از زبان انگلیسی داشته باشید.

بازی Plato
Reversi

بازی ریورسی که با نام معروف‌تر اتلو هم شناخته می‌شود، یکی از بازی‌های دو نفره ساده اما فکری است که احتمالا آن را در هر کافه‌ای از شهر تهران پیدا کنید. یکی از بازیکن‌ها مهره سفید و دیگری مهره مشکی را برای بازی انتخاب می‌کند. در شروع ۴ مهره سفید و مشکی در وسط زمین بازی به صورت یک در میان قرار می‌گیرند. به نوبت باید مهره‌های خود را طوری در زمین بازی بگذارید که در انتهای آن سمت مهره رنگ شما قرار داشته باشد.

برای درک بهتر، فرض کنید شما رنگ سفید هستید و نوبت شماست تا مهره‌ای را در زمین بازی قرار دهید. برای این کار باید مهره سفیدتان را در راستای خطی (عمودی، افقی یا اریب) قرار دهید که انتهای دیگر آن خط مهره سفید است. در این صورت تمامی مهره‌های حریف که بین این خط قرار دارند، سفید شده و به مهره شما تبدیل می‌شوند. بازی تا تمام شدن کامل جایگاه‌ها ادامه می‌یابد و در انتها برنده کسی است که تعداد مهره بیشتری داشته باشد.

Spades

اسپیدز یکی از محبوب‌ترین بازی‌های کارتی دنیاست که شباهت زیادی هم به یکی از بازی‌های کارتی معروف در ایران دارد. در اسپیدز دو تیم دو نفره با یکدیگر رقابت می‌کنند و در هر راند برنده کسی است که بزرگترین کارت را روی زمین گذاشته باشد. اگر کارتی که روی زمین بازی شده را نداشته باشید، می‌توانید از کارت‌های اسپیدز (پیک) استفاده کنید و به اصطلاح کارت زمین را ببُرید.

در اسپیدز همچنین شما و هم تیمی‌تان باید مشخص کنید که حدس می‌زنید چند دست از بازی را برنده می‌شوید. در این زمینه هم بازی قوانین خاص خودش را دارد، برای مثال اگر در شروع بازی Bid را صفر اعلام کنید و حتی یک دست هم برنده شوید، امتیاز منفی خواهید گرفت.

Backgammon

تخته نرد هم احتمالا دیگر نیازی به معرفی و آموزش ندارد. با ریختن تمامی مهره‌ها را به زمین خودتان برسانید و زودتر از حریف آن‌ها را از زمین خارج کنید.

Big Two

این بازی کارتی بیشتر شبیه ترکیبی از قوانین پوکر و بازی‌های دیگر چون بلوف می‌ماند. برای شکست دادن بقیه باید زودتر از آن‌ها دست خود را از کارت خالی کنید. اما قانون گذاشتن کارت‌ها روی زمین تقریبا مانند پوکر می‌ماند. چند حالت تعریف شده: کارت تک، جفت، سه‌تایی، پشت سر هم و حالت‌های دیگر. برای آنکه بتوانید بازی کنید باید کارتی بزرگتر و قوی‌تر از کارت روی زمین بگذارید و در غیر این صورت مجبور هستید نوبت خود را رد کنید.

Smugglers Den

اسماگلرز دن چندان جز بازی‌های محبوب پلاتو به حساب نمی‌آید و راستش را بخواهید ما هم آن را توصیه نمی‌کنیم. در این بازی به نوبت شما و حریفانتان کاپیتان کشتی می‌شوید و باقی بازیکن‌ها باید آیتم‌هایی را برای قاچاق کردن از کشتی انتخاب کنند. برخی از این آیتم‌ها قانونی بوده و برخی دیگر غیر قانونی. اما در هر صورت حتی دروغ گفتن در مورد آیتم‌های قانونی هم جریمه دارد.

در کنار کارت هر کدام از این آیتم‌ها دو عدد نوشته شده، عدد زرد رنگ نشان دهنده ارزش آن کالا بعد از قاچاق کردنش است و عدد قرمز رنگ نشان می‌دهد که اگر کاپیتان مچ شما را بگیرد یا کاپیتان به اشتباه فکر کند آیتم غیرقانونی قاچاق می‌کنید، چه مقدار سکه جریمه می‌شوند.

خود بازی از آنچه به نظر می‌رسد، ساده‌تر است اما معمولا پروسه بازرسی تمامی صندوقچه‌ها توسط کاپیتان آنقدر طول می‌کشد که خیلی از بازیکن‌ها بازی را رها می‌کنند.

Go

گو یک بازی بسیار قدیمی چینی است که به ۲۵۰۰ سال قبل بر می‌گردد. بازی تا حدودی به اتلو شباهت دارد، درست مانند این بازی دو بازیکن با مهره‌ یا سنگ‌های سفید و مشکی با هم رقابت می‌کنند. به نوبت باید در یکی از تقاطع‌های خطوط جدول بازی، مهره خود را قرار دهید. پس از آن دیگر مهره‌های خود را نمی‌توانید حرکت دهید اما اگر مهره یا مهره‌هایی حریف کاملا توسط مهره‌های شما محاصره شوند، تمامی آن‌ها از بازی حذف می‌شوند.

Hearts

اگر شما هم اهل بازی‌های پیش‌فرض خود ویندوز بوده باشید، پس به احتمال زیاد با Hearts کاملا آشنایی دارید. این بازی هم قواعدی تقریبا مشابه با حکم و Spades دارد با این تفاوت که بازی تیمی نیست و اتفاقا باید تلاش کنید که امتیاز کمتری از بقیه حریفان خود بگیرید. به محض اینکه یکی از بازیکنان به امتیاز ۱۰۰ برسد، بازی تمام می‌شود و برنده کسی است که امتیاز کمتری داشته باشد.

در Hearts تمامی کارت‌های هارتز یک امتیاز و Queen از نوع پیک، ۲۳ امتیاز دارد. در شروع بازی نیز باید به انتخاب خودتان سه تا از کارت‌ها را به نفر سمت چپ دهید. در راند بعدی به نفر سمت راستی، راند سوم به نفر جلویی و در آخر هم به خودتان که در واقع کارتی جا‌به‌جا نمی‌شود.

بازی Plato

خوشبختانه Plato کاملا رایگان و روی هر دو پلتفرم اندروید و iOS هم عرضه شده است و مهم‌تر از همه خبری از فیلتر یا تحریم هم نیست. سیستم درآمدزایی بازی از طریق تبلیغات و پرداخت‌های درون برنامه‌ای است که در مورد اول باز هم خوشبختانه این تبلیغات آزار دهنده و بیش از حد نیستند و آیتم‌های پولی بازی نیز بیشتر به بنر، قابلیت‌های مخصوص پروفایل و چت و در کل آیتم‌های ظاهری محدود می‌شوند و نخریدن آن‌ها تجربه‌تان از بازی را مختل نمی‌کنند. برای مثال می‌توانید با پرداخت مبلغی مشخص در بازی بسکتبال از توپ آتیشن مخصوص خود استفاده کنید یا به جای چوب بیلیارد با شمشیر نوری استاروارز به توپ‌ها ضربه بزنید.